Supporttekniker 1st line i Östersund
Supporttekniker
1st Line Supporttekniker till Fujitsu – Östersund
📍 Plats: Östersund
⏰ Start: 2026-01-05
📅 Slut: 2026-12-31
💼 Omfattning: 100 %
🚫 Remote: Nej
Om uppdraget
Fujitsu söker en engagerad och serviceinriktad 1st line supporttekniker till deras Service Desk i Östersund. Här får du möjlighet att arbeta i en omväxlande supportmiljö, där du är en viktig del i att ge kunderna bästa möjliga service och teknisk hjälp.
Vi söker dig som
Du trivs i en roll där kundkontakt, problemlösning och tekniskt intresse står i centrum. För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Krav
- Minst 1 års erfarenhet av IT-support, kundservice eller BackOffice.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
- Hög kommunikativ förmåga och god pedagogisk förmåga.
- Stark teknisk förståelse och vilja att lära nytt.
- Mycket hög servicekänsla och ett professionellt bemötande.
Önskvärt
- Körkort
- Erfarenhet av eller kunskaper inom:
- Windows 10
- Google Suite
- Office365
- Active Directory
- Nätverk
- Exchange
- Kundtjänst
- iOS/Apple
- Android OS
Du kommer att supportera både svensk- och engelsktalande kunder, så du behöver vara bekväm på båda språken.
Meriterande kunskaper
Det är fördelaktigt – men inget krav – om du har erfarenhet av:
- Servicedesk-miljöer
- Support mot slutanvändare
- Handel, service eller teknikrelaterade roller
Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos Fujitsu kommer du att:
- Ge support via telefon, mail och andra medier.
- Felsöka och guida användare på ett pedagogiskt, lugnt och tydligt sätt.
- Skapa en trygg och positiv kundupplevelse vid varje kontakt.
- Hantera ett brett spektrum av tekniska frågor från slutanvändare.
Du är ansvarstagande, drivande och har ett genuint intresse för teknik. Du trivs lika bra i team som att arbeta självständigt.
Arbetstider
Tjänsten innebär skiftarbete 24/7 enligt rullande schema – dag, kväll, natt och helg.
Övrigt
- Resor kan förekomma i samband med utbildningar.
- Vid intervju önskas referensrapport.
- Utökad bakgrundskontroll och säkerhetsprövningsintervju genomförs på slutkandidat.
Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Sedan starten 1999 har vi växt till att verka i 10 länder. Vi fungerar som en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda och erbjuder skalbara, hållbara och moderna personal- och kompetenslösningar. Hos oss har du alltid nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag.
Läs mer om oss: Barona – Rekrytering – Bemanning – Outsourcing – Lediga Jobb
Ansökan
Uppfyller du kvalifikationerna och tycker att tjänsten låter intressant? Välkommen med din ansökan! Vi önskar CV/meritförteckning – gärna med ett kort personligt brev om varför du söker tjänsten. Ansökan skickas via vårt system (ej via e-post av GDPR-skäl).
Vill du vara en del av Fujitsus engagerade supportteam i Östersund?
Skicka in din ansökan på en gång! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
INDTECH