OUTSOURCING
Outsourcing inom kundservice och IT-support
Välkommen till Barona, din partner för att förbättra företagets effektivitet, försäljning, produktivitet och kundnöjdhet genom professionella outsourcing-lösningar. Oavsett on ni söker lokala lösningar eller vill blicka internationellt är Barona en ledande aktör för skräddarsydda och flexibla sourcinglösningar.
Effektiva sourcinglösningar för din framgång
Vi förstår att ert företaget har unika behov och en egen syn på hur sourcing av kompetens och leverans av kundservice ska ske. Därför skräddarsyr vi alltid våra lösningar! Det kan innebära komplett outsourcing där vi tar ansvar för måluppfyllelse men det kan också innebära att du köper valda delar, system och processer och har kvar en produktion inhouse. Det kan också innebära att du väljer att lägga ut produktionsansvar i dina egna lokaler för att ha närhet och högsta IT-säkerhet. Följaktligen levererar vi insourcing som fungerar som outsourcing fast i dina lokaler.
Barona delar gärna med sig av sina processer, system och kompetens så har du ett eget team du vill sköta detta får du gärna ta del av våra utbildningar, processer, schemaläggning och system för den produktionen också.
Har du idag ett stort inhouse team och vill outsourca din produktion så kan det vara utmanande med nedskalning och behålla din uppbyggda kompetens, detta löser vi på bästa sätt tillsammans med dig. Vi har lång erfarenhet av verksamhetsöverlåtelser av personal, lokaler, utrustning och hela företag.
Varför samarbeta med Barona?
- Fokusera på er kärnverksamhet
Med Barona är du inte inlåst i en specifik sourcing, du kan växla mellan olika leveransmodeller över tid när din strategi förändras, outsourcing, homesourcing, insourcing, nearshore och bemanningstjänster finns alla under Baronas tjänsteutbud. - Utveckling
Vi har gedigen expertis inom olika marknader och områden samt mångsidig erfarenhet av olika typer av outsourcingkunder. Utgångspunkten för varje outsourcing är att kartlägga den aktuella verksamheten och skapa hållbara utvecklingsplaner. Outsourcingfördelar skapas via gemensamt fokus på utveckling. - Kostnadskontroll
En av de största fördelarna med outsourcing är att kostnaderna blir transparenta, tydliga och förutsägbara. Även stora variationer i behov och säsongs kan styras utan ökade enhetskostnader genom outsourcing. Ladda ner vår Kostnadsberäkning för Outsourcing-guide för att lära dig mer. - Kundfokuserade partnerskap
Förtroende och innovation är grundförutsättningar av vår outsourcing-verksamhet. Genom starka och långsiktiga kundrelationer kan vi lova en modell för kontinuerlig utveckling även för nya kunder. Vi har skapat olika utvecklingsforum och integrerat dem som en del av vår dagliga verksamhet.
Vad säger våra kunder?
Nedan hittar du ett par av våra Samarbetspartners. Du kan även läsa flera av våra partners erfarenheter med Barona på vår sida för samarbeten.
Kontakta oss
Vill du bli kontaktad?
Outsourcing- Fokusera på er kärnverksamhet
Med Barona är du inte inlåst i en specifik sourcing, du kan växla mellan olika leveransmodeller över tid när din strategi förändras, outsourcing, homesourcing, insourcing, nearshore och bemanningstjänster finns alla under Baronas tjänsteutbud. Läs vår artikel om att välja rätt partner för outsourcing av kundservice.
Genom att outsourca specifika funktioner till oss kan ni fokusera på er kärnverksamhet samtidigt som ni minimerar tid och resurser som annars skulle gå till rekrytering och personaladministration. Vårt erfarna team arbetar nära er för att förstå era behov och erbjuda anpassade lösningar som optimerar ert företag och främjar tillväxt. Läs den här artikeln och lär dig vad som är outsourcing.
Som strategisk utvecklingspartner så hjälper vi dig möte den operativ och tekniska utvecklingen med en gemensam roadmap och utvecklingsplan. Inte minst datadriven analys, eLearning, speech analytics, automation och AI ställer ny krav på kundservicechefer och med Barona så hjälper vi er forma er framtida kundservice och vårt mål är alltid att göra dig som kundservicechef hjälte i den organisation. Detta har aldrig varit enklare med så mycket värdefull kundinsikt vi kan skapa med våra analysmodeller och system.
”Jag är så nöjd med min kontaktperson. Han är positiv, kompetent och enkel att samarbeta med. Han är verkligen en nyckelperson i vårt uppdrag.”
-En hängiven kund