Vad är Customer Service Week undrar du kanske då? Det är veckan då vi firar och lyfter fram alla våra hjältar på kundservice, en årlig händelse då vi reflekterar över fantastiska insatser, på initiativ av branchorganisationen Kontakta. Den här veckan får vi en chans att uppmuntra och tacka våra eminenta medarbetare för deras enastående arbete. Barona Sverige är med för andra året i rad, från kontoret i Malmö i söder, till Strömsund i norr!
Som branschorganisationen Kontakta så fint uttrycker det: ”Goda kundrelationer är avgörande för varumärkens framgång. Skickliga kundservicemedarbetare är i sin tur avgörande för goda kundrelationer. Kundservice är ett hantverk och för att bli framgångsrik krävs kunskap och träning.”
Recruiting Consultant Manager Elin ger sin bild
”Denna vecka firar vi hjärtat i många organisationer – fantastiska kundserviceteam. Även om jag inte är lika involverad som jag varit i tidigare roller så kommer mitt hjärta alltid klappa extra för kundservice.
Kundtjänstveckan är en speciell tid för att uppmärksamma och uppskatta dedikationen, det hårda arbetet och det orubbliga engagemanget hos våra fantastiska kundtjänstproffs. De är de hjältar som säkerställer att våra kunder får det stöd och den hjälp de behöver, dag in och dag ut, så länge telefonlinan är öppen.
I en tid där enastående kundupplevelser är avgörande går kundservice över gränserna för att överträffa förväntningarna. Deras empati, problemlösningsförmåga och engagemang för kundnöjdhet är verkligen inspirerande.
Denna vecka tar vi på Barona oss tid att visa vår kärlek gentemot de individer som får våra kunder att le, löser deras problem och ser till att deras röster hörs. Oavsett om det är genom ett enkelt tackkort, en hyllning under ett teammöte eller en liten gest av uppskattning, så räknas varje gester. Hur hyllar ni kundservice denna vecka?
På Barona Sverige förstår vi att bra kundservice är ett lagarbete som involverar varje avdelning. Det handlar om att skapa en kultur av kundcentrerad service, där var och en av oss spelar en roll i att leverera exceptionella upplevelser.”
Service Manager och Konsultchef Matilda fortsätter
”Customer Service week är en vecka då vi uppmärksammar våra fantastiska medarbetare som varje dag kommer till jobbet och gör ett enastående jobb och förmedlar wow-service!
Betydelsen av kundservice för företag har varit viktig under lång tid. Den spelar en central roll i att skapa nöjda kunder och bygga lojalitet. Medarbetarna inom kundservice är de som agerar hjältar och formar kundupplevelsen. Deras vänliga och effektiva stöd löser inte bara problem, utan skapar också förtroende och långsiktiga relationer.
Jag är så otroligt stolt över att arbeta som kundservicechef på Barona Sweden som brinner för kundservice i världsklass och som främjar samarbete med våra kunder på wow-nivå.”
Även Service Manager Paula är taggad på att fira
”Äntligen dags igen för Customer Service Week – en vecka där vi vill lyfta våra fantastiska medarbetare som är den viktigaste kuggen i vår verksamhet och anledningen till våra goda resultat.
Vi på Barona brinner för wow-service och engagemanget som våra medarbetare visar när de varje dag möter och hjälper våra kunder i både stort och smått. Med ett positivt och lösningsinriktat maner är verkligen beviset för att bra kundservice är hjärtat i alla verksamheter. Bra kundservice gör verkligen skillnad helt enkelt.
Jag är stolt över att vara Service Manager på Barona!”