Skip to content

OKQ8 väljer Barona som strategisk partner inom kundservice

Bild på en elektronisk bil som laddas med OKQ8-logotypen på toppen.

OKQ8 stod våren 2023 inför en större förändring av produkt- och tjänsteutbud, vilket skulle generera betydande volymer av trafik till kundservice. De identifierade behovet av en skalbar partner för att stötta kundservice gällande både inkommande samt utgående serviceärenden, och för att uppnå en jämnare samtalskvalitet såg de även behovet av en overflowpartner.

”Vi på OKQ8 känner oss trygga med Barona som samarbetspartner, och ser fram emot ett framgångsrikt teamarbete som ger våra kunder och medlemmar bästa möjliga service, säger Linda Blank, Head of Customer Service på OKQ8”.

”I det nya uppdraget med OKQ8 kan vi bidra med vår stora erfarenhet av både branschen och kundgruppen. Vi agerar snabbt på förändringar eftersom vi kan rekrytering och har effektiva onboardingprocesser. Vi har en flexibel personalstyrka, smidiga tekniska lösningar som skapar en hög anpassningsförmåga med rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle. Därmed klarar vi större variationer av inkommande volymer som skapar en effektiv och robust kundservice för OKQ8”, säger Johanna Mix, VD för Barona Sverige.

Alla medarbetare utbildas och coachas enligt en gemensamt identifierad kundupplevelseprocess för att skapa en likvärdig kundupplevelse oavsett hur man kontaktar OKQ8. Barona arbetar med modeller som identifierar var i kontakterna mervärde kan skapas för OKQ8.

Vi implementerar tekniska lösningar för att identifiera hur man kan minska de kontakter som inte skapar mervärde in i organisationen. Vi implementerar smart teknik som förbättrar kundupplevelsen och medarbetarupplevelsen. Barona bidrar även med kompetens och erfarenhet för att skapa en servicestrategi som stödjer OKQ8’s övergripande affärsmål.

Om Barona

Barona är ett bemanning– och rekryteringsföretag inom flera olika branscher så som IT, HR, Finans, Teknik och installation och vi erbjuder även outsourcing av kundservice. Genom att stärka individen och skapa flexibla och värdefulla lösningar för våra kunder är vi en del av det moderna arbetslivet. Vi tror på ett jämlikt, meningsfullt och framgångsrikt arbetsliv. Barona är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som är medlemmar i Kontakta och har tilldelats certifikatet Trygg Kundkontakt 2021.

Johanna Mix, VD Barona Sverige
johanna.mix@barona.se
+46 720772113
barona.se

Om OKQ8

OKQ8 Scandinavia har verksamhet i Sverige och Danmark och är ett av Skandinaviens största drivmedelsbolag. Vi är en engagerad, kundorienterad och hållbarhetsfokuserad organisation med cirka 5 000 medarbetare. Vi arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer hållbara drivmedel och produkter, att minska ojämlikhet och att bidra till hållbara städer och samhällen. OKQ8 Scandinavia har cirka 1 000 servicestationer, en egen bank och ett av marknadens starkaste företagserbjudanden. Läs gärna mer på okq8.se.

Arbetsgivare

Sök