Skip to content
Service center

SERVICE CENTER

Outsourca kundservice, försäljning eller IT-tjänster till Baronas servicecenter

Letar du efter effektivitet i att hantera kundkontakter och funderar på en lämplig partner?
Jämför du de bästa outsourcinglösningarna?
Vill du veta hur man bygger en högkvalitativ centraliserad servicecenterlösning som verkligen ger synliga resultat?
Fortsätt läsa så berättar vi!

Baronas servicecenter erbjuder ledande outsourcing av kundservice, försäljning, IT-tjänster och fakturering, med 20 års erfarenhet. Som kund hos oss får du mer än outsourcad tjänsteproduktion – du får en partner som stödjer dina mål och är intresserad av ditt företags framgång!

Våra servicecenter

  • 9 servicecenter i fem länder- Finland, Sverige, Spanien, Polen och Nordmakedonien
  • 1 400 kundtjänstanställda specialiserade inom olika områden
  • 10 miljoner kontakter per år
  • 20 års erfarenhet
  • ISO/IEC 27001- certifiering garanterar tjänsternas informationssäkerhet

Så skapar Barona servicecenter högkvalitativa resultat

  1. För kundupplevelsens skull
    Att erbjuda en enastående kundupplevelse är kärnan i vår verksamhet. Vi lever och andas kundmöten och utvecklar därför ständigt vårt arbete med kundupplevelsen i fokus.
  2. Färdiga processer, men alltid anpassningsbara
    Våra processer är utvecklade med erfarenhet från miljontals kundkontakter och skapar snabbt värde för varje kund. Vid behov kan de anpassas efter din bransch och dina kunders specifika behov.
  3. Starkt ledarskap och nöjda medarbetare
    Vår coachande och dagliga ledning uppskattas av både våra kunder och medarbetare. Vi ser till att kundtjänstteam och anställda alltid är uppdaterade om mål och strategier, samtidigt som vi aktivt coachar dem i deras utveckling. I våra medarbetarundersökningar får vårt ledarskap betyget 4,3 av 5.
  4. Expertis inom alla branscher
    Med 20 års erfarenhet från flera branscher och inom en rad olika produkter och tjänster – från IT-support och teleoperatörers kundservice till rådgivning inom offentlig förvaltning och försäljningsteam inom energisektorn – kombinerar vi de bästa arbetssätten från olika områden för att stärka din verksamhet. Oavsett bransch eller produkt kan du lita på att dina kunder får professionell service.
  5. Full insyn i data och resultat
    Vi mäter allt som kan mätas. Som kund hos oss har du full översikt över vårt arbete och dess resultat genom skräddarsydd rapportering. Data styr dessutom vår dagliga verksamhet i servicecenter.
  6. Rätt resurser på plats – alltid
    Barona är även ledande inom rekrytering och HR i Finland. Med beprövade processer, starka medarbetarpooler och effektiva modeller för att förutse personalomsättning säkerställer vi att rätt antal kompetenta medarbetare alltid finns på plats i kundtjänsten.

Outsourcing kunder

Medarbetarnas välmående & hälsa

Vi arbertar för långvariga relationer med våra medarbetare. Den genomsnittliga anställningstiden för servicecenteranställda var 2023 över fyra år.

1400 kundservice-anställda

Är kundservice din kärnverksamhet? Det är vår! Personal som specialiserat sig på olika områden möter tusentals kunder varje dag genom flera kanaler.

10 miljoner kontakter per år

Vi hanterar över 10 miljoner slutanvändarkontakter årligen inom IT Service Desks, kontaktcenter, ASPA-kanaler och försäljningskundtjänst.

Så här fungerar ett outsourcing-team

Vilka arbetar i våra servicecenter? Vilka kompetenser säkerställer att dina kunder får förstklassig service?

Serviceproffs
Dina kunder möter alltid en professionell medarbetare i våra servicekanaler, oavsett om det handlar om Service Desk-ärenden, fakturafrågor, första linjens support eller försäljningsinriktad kundservice. Medarbetaren som hanterar kundkontakten arbetar utifrån tydliga mål och följer även upp sina egna resultat.

Teamledare
Teamledaren ansvarar för den dagliga ledningen av teamet och är medarbetarnas närmaste stöd. Hen följer upp teamets resultat och ser till att både prestation och kompetens utvecklas i linje med uppsatta mål.

Service Manager
Service Managern ansvarar för kundrelationen och fungerar som kundens kontaktperson. Hen leder teamledarna och säkerställer att tjänsten levereras med hög kvalitet, utan avvikelser eller oväntade problem.

Servicecenterchef
Övergripande ansvarig för hela servicecentrets verksamhet och team av Service Managers.

Kontinuerligt stöd för serviceteamet
Våra servicecenter har uppskattade, praktiskt orienterade coacher och ett utvecklingsteam som arbetar med att optimera dataanvändning, ledarskap och processer enligt principen om kontinuerlig förbättring.

Mellanslagstangenten

Varför outsourca till Baronas servicecenter?

  1. Resultat
    Du kommer att bli överraskad över vilket mervärde vår försäljningsinriktade kundservice kan ge din omsättning – samtidigt som vi effektiviserar verksamheten och håller kostnaderna under kontroll.
  2. Effektivitet
    Du får tillgång till våra beprövade processer, förfinade genom år av erfarenhet.
  3. Trygghet
    Slipp oron över personalbrist och volymvariationer – vi hanterar det åt dig.
  4. Skalbarhet
    Få en obegränsat skalbar servicekapacitet: dygnet runt, året om, på flera språk och inom olika branscher.
  5. Innovation
    Dra nytta av vår kontinuerliga utveckling och förbättring av dina tjänster.
  6. Transparens
    Följ arbetet och resultaten i realtid genom data och rapporter.

Vill du veta mer?

Våra tjänster för ditt företag

Outsourcing

Baronas helhetsåtagande inom outsourcing gör din verksamhet mer flexibel och således kostnadseffektiv. Ni fokuserar på er kärnverksamhet och låter samtidigt oss ta hand om det vi är bäst på.

Rekrytering

Vår rekryteringsprocess anpassas alltid efter dina behov. Vi erbjuder smidig och flexibel service och hjälper dig att fatta rätt beslut.

Bemanning

Genom Baronas omfattande kandidatnätverk kan vi snabbt hitta rätt medarbetare för både långsiktiga och kortsiktiga behov.

Digitala utbildningar

Maximera utveckling och effektivitet med flexibla, digitala utbildningar genom Barona.

Internationell rekrytering

Med över tio års erfarenhet av internationell rekrytering skapar vi hållbara alternativ för att möta den lokala kompetensbristen.

Konsultation

Konsultation & tilläggstjänster – anpassade lösningar för er framgång.

Search