Skip to content
Dekorativ bild av en kundtservicemedarbetare som pratar med en kund på ett headset.

OUTSOURCING INOM KUNDSERVICE

Outsourcad kundservice – effektivitet, kostnadsbesparingar och hyllad kundupplevelse.

Outsourcad kundservice tar hand om din kunders kommunikation åt dig – och definitivt med hög kvalitet. Du kan outsourca hela eller delar av kundservicen – vi tar hand om alla kundkontakter eller kompletterar ditt eget serviceteam efter behov. Vi är också en partner i utvecklingen av kundservicen: teknik, kanaler, kvalitet och själva servicen.

Outsourcinglösningar för kundservice från Barona

  • Försäljning och ut-ringande service
  • First Line och Second Line kundservice
  • Växel och första kontakten
  • Förnyelse och utveckling av kanalstrategin

Vilken typ av kundtjänstenhet vill du bygga? Outsourcinglösningen är flexibel.

  1. Kundservice 24/7/365
    När ska kundtjänst vara tillgänglig? Kundtjänstteam kan arbeta dygnet runt om det behövs.
  2. Service på kundens språk
    At your service, even in English! Huvudspråken är svenska, engelska och vid behov andra stora europeiska och skandinaviska språk som spanska och norska.
  3. Redo att tjänstgöra i Norden
    Verksamhet även utanför Sverige? Barona kan sköta din kundservice med antingen en enhetlig eller differentierad servicemodell i de nordiska länderna och på de nordiska språken.
  1. En lösning som passar dina behov
    Varierar volymen? Oavsett om ditt behov är för helt eller delvis outsourcad kundservice, resurstilldelning av en specifik kundservicekanal eller overflow i säsonger, skräddarsyr vi precis rätt lösning som skalar från timme till timme, från en rusningstopp till nästa, eller enligt tillväxten av ditt företag.
  2. Multi-skilled team som en flexibel resurs.
    Vi kan skapa ett team för ditt företag som är bekant med en specifik kundservicespecialitet, eller alternativt sätta ihop ditt kundserviceteam av multikompetenta personer som smidigt rör sig från ett uppgiftsområde och en kanal till en annan enligt behov och volym.
  3. Moderna och funktionella kundservicekanaler.
    Möt kunden där de är. Telefonsamtal, e-post, chattar, men också video, sociala medier, SMS och WhatsApp. Vi bygger upp en kanalstrategi tillsammans med dig och tillsammans inkluderar vi även AI och automatisering i kundservicen.

Våra kunder inom outsourcingtjänster

Varifrån kommer kvaliteten på vår kundservice?

Många av våra kunder är förvånade över hur mycket effektivare och mer produktiv vår kundservice är än kundens eget interna team.

Men den största överraskningen är kvaliteten. Gång efter gång ger våra kunders kunder vår service högsta betyg. Vad är hemligheten bakom vår högkvalitativa kundservice? Kundtjänstpersonalens lösningsförmåga och de finjusterade verksamhetsmodellerna för hela verksamheten.

  • Fullträff på första försöket. Det är en stolthet för oss att din kund kan få ordning på sina ärenden på första försöket. Vi studerar varje kontakt noggrant och lösningsorienterat. Vanligtvis, när Baronas team hanterar kundservice för andra eller tredje gången, minskar antalet kontakter från användarkunder.
  • Fokusera på det väsentliga. Våra kundtjänstrepresentanter fokuserar på kundservice och våra teamchefer fokuserar på att vägleda och coacha teamets verksamhet. Undvik att bära de typiska uppgifterna för ett internt team på dina axlar – fokus ligger fortfarande på kundarbetet.
  • Vi utvecklar och utvecklar. Vi har egna resurser för ledning av kundserviceteam, kompetensutveckling och arbetshälsa. Vi satsar på teknikutveckling och kontinuerlig utveckling av verksamheten för att hålla din kundservice effektiv och högklassig från en gång till en annan.
  • Människor specialiserade på bemötande. Kundservice är först och främst förmågan att lösa, men bra service kommer också från trivsel och ett leende. Baronas årtionden av expertis inom rekrytering säkerställer att din kunds kontakt alltid besvarad av en kunnig och nöjd medarbetare.

10 miljoner

kundkontakter

Volymen på våra kundservicecenter är oöverträffad även på nordisk nivå. Vi är proffs på kundkontakter.

1400

kundtjänstmedarbetare

Är kundservice din kärnverksamhet? Det är vår!
Vi har också djupgående kunskaper om arbetsmarknaden och ser till att varje medarbetares kompetens ligger i framkant i branschen.

5

länder med servicecenter

Kundservice är vår specialkompetens och kärnan i vår verksamhet. Våra servicecenter i Sverige, Finland, Polen, Spanien och Nord Makedonien med hundratals kundtjänstmedarbetare är vår ögonsten.

Kostnad för outsourcad kundservice

Prissättningen för outsourcing av kundservice påverkas bland annat av antalet kundtjänstkontakter, servicetimmar, kompetenskrav på kundservicepersonalen och nyckeltal som fastställts för samarbetet, som kan vara relaterade till exempelvis krav på servicenivå eller kvalitetsnivåer.

Prissättningen kan vara timvis men också prestationsbaserad, vilket innebär att tjänsten prissätts enligt antalet kundtjänstkontakter eller ärenden. Prissättningen är ofta också förknippad med framgångsaspekten: hur högklassig kundservicen är eller vilken typ av resultat som uppnås av försäljningskundservice.

Det finns flera olika prissättningsmodeller och man förhandlar alltid gemensamt om en lämplig prissättningslösning.

Trots prismodellen visar våra kunders respons och årtionden av erfarenhet av genomförd outsourcing att outsourcad kundservice är mer kostnadseffektiv än intern kundservice: de faktiska kostnaderna är lägre och resultatet är bättre.

Är du redo? Låt oss hjälpa till.

Kartläggning av potentiella partners?

Eller bara öka din förståelse för vad outsourcing faktiskt är?

Vi lovar att vi kommer att bidra med vår 20-åriga expertis till ditt projekt, i alla skeden och i vilken skala som helst. Så lämna dina kontaktuppgifter så pratar vi mer!

Funderar du på att outsourca kundservice?
Hör av dig!

Johan Rinaldo
Johan Rinaldo Client & Solutions Manager
+46734-22 88 14
Andreas Wiesel
Andreas Wiesel Business Development Director
+46 70 787 98 02

Nöjda kunder inom outsourcinglösning

Sök