Skip to content
Bild på en person som går nerför trappan på TietoEVRYs kontor.

CASE: TIEToEVRY X Barona

Omfattande service tar hänsyn till individuella behov

  1. Utmaning
    När Tietoevry flyttade sin Service Desk-verksamhet från Tallinn till Vasa i FInland visade sig stödet från en rekryteringspartner vara avgörande. Vid öppnandet av den nya enheten var rekryteringsbehovet cirka 160 personer och dessutom var utmaningen att hitta både finsk- och svensktalande experter.
  2. Lösning
    Projektet överträffade alla förväntningar med ett smidigt samarbete och Baronas snabba respons. Barona erbjöd ett viktigt stöd med sin heltäckande tjänst som innefattade marknadsföring, screening av sökande samt intervjuer. Dessutom hjälpte Barona anställda som flyttade från Tallinn till Vasa med en flyttjänst.

Tietoevry är ett Finskt börsnoterat företag och den största IT-leverantören i Norden. Tietoevry öppnade en ny enhet i samarbete med Barona och för närvarande arbetar 160 anställda på Vasakontoret.

”I samarbete med Barona etablerade vi en Service Desk-enhet i Vasa, dit vi flyttade Tallinnverksamheten. Baronas roll i hela det här projektet var betydande, eftersom vi inte hade färdig verksamhet eller nätverk i Vasa,.”

Tietoevry’s servicedirektör Anu Peltola
Dekorativ bild av en kvinna som tittar ut genom ett fönster med ett leende.

Heltäckande service tar hänsyn till individuella behov

När man öppnade en ny enhet fanns ett stort rekryteringsbehov och dessutom var utmaningen att hitta både finsk- och svenskspråkiga experter. Enligt Anu erbjöd Barona viktigt stöd med sin heltäckande tjänst, som innefattade marknadsföring, screening av sökande samt intervjuer. Dessutom var rekryteringspartnern behjälplig i anpassningen av medarbetare som flyttade från Tallinn till Vasa.

 Under våren har vi även genomfört Saranen’s rekryteringsutbildning som hjälpt oss att få 13 nya medarbetare. En del personal kom till Vasa från Tallinn, så Barona erbjöd oss ​​också en flytttjänst. Barona hjälpte nyanställda att få till exempel personnummer, bankkonton och skattekort, beskriver Anu.

En expertpartner är nyckeln till framgångsrik rekrytering

Enligt Anu har Barona överträffat alla förväntningar med sömlöst samarbete och snabb respons. Barona hade färdiga nätverk i Vasa, tack vare vilka företaget hittade rätt medarbetare utan ansträngning. När rekryteringen ligger i händerna på en kompetent partner finns mer tid över till din egen kärnkompetens.

– Partnerskapet var mycket fördelaktigt, eftersom vi inte skulle ha kunnat göra det här projektet ensamma. Barona hade färdiga nätverk i Vasa, vilket var till stor hjälp för oss. Jag kan rekommendera Barona, eftersom de har professionell personal, snabb service och utmärkt förmåga att reagera på förändringar. I projekt av den här storleken är det alla möjliga förändringar på vägen, men i slutändan gick allt bra, tackar Anu

Kontakta oss

Andreas Wiesel
Andreas Wiesel Business Development Director
+46 70 787 98 02
Agnes Hildén
Agnes Hildén Business Developer & Tech Recruiter
+46 72 078 02 30

Vill du bli kontaktad?

Övriga kundcase inom rekrytering

Två kvinnor vid ett bord med en bärbar dator och kaffe.

Vad skulle vi kunna göra för er?

Search