Skip to content
Dekorativ bild av en silverfärgad bil framför berg.

EUROPEISKA MOTOR STÄRKER VARUMÄRKET

Tillsammans stärker vi varumärket och ökar kundlojaliteten. Partnerskapet med Barona är något som vi på Europeiska Motor kan känna oss trygga i!”

I slutet av 2022 började diskussionen om ett samarbete för att underlätta Europeiska Motors arbete gällande värdar och värdinnor. I maj 2023 gick vi live och bemannar nu tre av företagets anläggningar.

  1. Utmaning
    Europeiska Motor har 12 konsulter inblandade i bemanningen på tre anläggningar med öppettider 7-18 vardagar och 11-15 på helger. Detta kräver personalplanering nyrekryteringar, snabb ersättning av personal vid sjukdomar och övrig ledighet. Det finns också tillfällen då anläggningarna behöver extrapersonal som snabbt kan kallas in. Med anleding av växelns öppettider är det svårt att hantera med egen personal.
  2. Lösning
    Barona hjälper med allt ovan och Europeiska Motor har EN kontaktperson. Konsulterna kontaktar Barona vid sjukdom och Barona ordnar ersättare direkt. Behövs extraresurs vid events och liknande så ordnar Barona det. Växeln med öppettider 7-18 kan vara utmanande för ett företag. Barona har en telefonist som är utbildad värdinna som börjar kl 7, hon är också backup vid sjukdom av värd/värdinna. Då går växeltelefonisten ut i första hand och Baronas callcenter löser växeln. Vårt callcenter stöttar upp vid lunch och även efter vår vx/värdinna gått hem. I och med samarbetet så sköter Barona alla rekryteringar, schemaläggning, lönesamtal, medarbetarsamtal och alla utmaningar som kan dyka upp med personal och tider utöver det vanliga. Ett stort plus är att Europeiska Motor har en kontaktperson på Barona.

Att bemanna genom Barona

Lotta Forsvik, arbetar på Europeiska Motor som Markandskommunikationschef i 10 år, och har haft lite olika roller men främst inom kommunikation och marknadsföring. Barona bemannar deras växel och reception. Samarbetet har pågått sedan maj 2022.

”Vi kan absolut rekommendera Barona – tillsammans så stärker vi varumärket och ökar kundlojaliteten. Det är ett partnerskap som vi på Europeiska Motor kan känna oss trygga i!”, säger Lotta Forsvik.

Maria Gustavsson, Customer Experience reprecentative berättar att hon har väldigt varierande arbetsuppgifter och träffar mycket folk varje dag vilket hon tycker är väldigt roligt.

Ghazal Golab, Customer experience representative, tillsatt av Barona säger: ”Jag hittade tjänsten på nätet fick några dagar senare ett samtal från Barona där de berättade att de var intresserade av min ansökan och vi bokade in en intervju. De på barona var väldigt nöjda så vi bokade in ytterligare en intervju med Lotta Forsvik på Europeiska Motor, och sedan fick jag jobbet efter det mötet.”

”Det bästa med mitt jobb är bland annat mötet med kunderna men jag skulle också säga att det är miljön här och kollegorna som gör jobbet mycket roligare, något man ser fram emot att komma till varje dag”, säger Ghazal Colab.

Övriga kundcase inom bemanning

Sök