Skip to content
miljöbild från ett kontaktcenter med kundserviceagenter som arbetar. två män sitter med hörlurar i samtal och två kvinnor syns i bakgrunden där de samarbetar framför en datorskärm

OUTSOURCING

Outsourcing inom kundservice och IT-support

Välkommen till Barona, din partner för att förbättra företagets effektivitet, försäljning, produktivitet och kundnöjdhet genom professionella outsourcing-lösningar. Oavsett on ni söker lokala lösningar eller vill blicka internationellt är Barona en ledande aktör för skräddarsydda och flexibla sourcinglösningar.

Effektiva sourcinglösningar för din framgång

Vi förstår att ert företaget har unika behov och en egen syn på hur sourcing av kompetens och leverans av kundservice ska ske. Därför skräddarsyr vi alltid våra lösningar! Det kan innebära komplett outsourcing där vi tar ansvar för måluppfyllelse men det kan också innebära att du köper valda delar, system och processer och har kvar en produktion inhouse. Det kan också innebära att du väljer att lägga ut produktionsansvar i dina egna lokaler för att ha närhet och högsta IT-säkerhet. Följaktligen levererar vi insourcing som fungerar som outsourcing fast i dina lokaler.

Barona delar gärna med sig av sina processer, system och kompetens så har du ett eget team du vill sköta detta får du gärna ta del av våra utbildningar, processer, schemaläggning och system för den produktionen också.

Har du idag ett stort inhouse team och vill outsourca din produktion så kan det vara utmanande med nedskalning och behålla din uppbyggda kompetens, detta löser vi på bästa sätt tillsammans med dig. Vi har lång erfarenhet av verksamhetsöverlåtelser av personal, lokaler, utrustning och hela företag.

VARFÖR BARONA?

  1. Fokusera på er kärnverksamhet
    Med Barona är du inte inlåst i en specifik sourcing, du kan växla mellan olika leveransmodeller över tid när din strategi förändras, outsourcing, homesourcing, insourcing, nearshore och bemanningstjänster finns alla under Baronas tjänsteutbud.
  2. Utveckling
    Vi har gedigen expertis inom olika marknader och områden samt mångsidig erfarenhet av olika typer av outsourcingkunder. Utgångspunkten för varje outsourcing är att kartlägga den aktuella verksamheten och skapa hållbara utvecklingsplaner. Outsourcingfördelar skapas via gemensamt fokus på utveckling.
  3. Kostnadskontroll
    En av de största fördelarna med outsourcing är att kostnaderna blir transparenta, tydliga och förutsägbara. Även stora variationer i behov och säsongs kan styras utan ökade enhetskostnader genom outsourcing.
  4. Kundfokuserade partnerskap
    Förtroende och innovation är grundförutsättningar av vår outsourcing-verksamhet. Genom starka och långsiktiga kundrelationer kan vi lova en modell för kontinuerlig utveckling även för nya kunder. Vi har skapat olika utvecklingsforum och integrerat dem som en del av vår dagliga verksamhet.
  5. Vad säger våra kunder?Nedåtpekande finger
    Nedan hittar du ett par av våra Samarbetspartners. Du kan även läsa flera av våra partners erfarenheter med Barona på vår sida för samarbeten.
Dekorativ bild på två personer som ler och går på en gata med ljusa byggnader i bakgrunden.

Kontakta oss

Andreas Wiesel
Andreas Wiesel Business Development Director
+46 70 787 98 02
Johan Rinaldo
Johan Rinaldo Client & Solutions Manager
+46734-22 88 14

Vill du bli kontaktad?

Outsourcing- Fokusera på er kärnverksamhet

Med Barona är du inte inlåst i en specifik sourcing, du kan växla mellan olika leveransmodeller över tid när din strategi förändras, outsourcing, homesourcing, insourcing, nearshore och bemanningstjänster finns alla under Baronas tjänsteutbud.

Genom att outsourca specifika funktioner till oss kan ni fokusera på er kärnverksamhet samtidigt som ni minimerar tid och resurser som annars skulle gå till rekrytering och personaladministration. Vårt erfarna team arbetar nära er för att förstå era behov och erbjuda anpassade lösningar som optimerar ert företag och främjar tillväxt.

Som strategisk utvecklingspartner så hjälper vi dig möte den operativ och tekniska utvecklingen med en gemensam roadmap och utvecklingsplan. Inte minst datadriven analys, eLearning, speech analytics, automation och AI ställer ny krav på kundservicechefer och med Barona så hjälper vi er forma er framtida kundservice och vårt mål är alltid att göra dig som kundservicechef hjälte i den organisation. Detta har aldrig varit enklare med så mycket värdefull kundinsikt vi kan skapa med våra analysmodeller och system.

ÄR OUTSOURCING RÄTT VAL?

  1. Omnikanal för bäst service
    Vi är kanaloberoende och har erfarenhet av att hantera alla olika delar som ingår i en modern kundservice. Dessutom har vi modet att utveckla våra partnerskap genom processer och teknik för att skapa hållbara lösningar för framtidens kundservice.
  2. Ansvar oavsett sourcingmodell
    Oavsett sourcingmodell tar vi ansvar över att skapa rätt lösning utifrån era unika behov och förutsättningar. Vi levererar högkvalitativ kundservice i våra egna servicecenters eller i våra uppdragsgivares lokaler. Det kan även innefatta verksamhetsöverlåtelse eller så är lösningen en kombination av alla tillgängliga möjligheter.
  3. Framtidens kundservice – Automation, RPA och AI
    Tillsammans med våra uppdragsgivare har vi tagit fram och skapat ett antal projekt med RPA-teknik för att hantera ett stort antal transaktioner på ett kvalitativt och säkert sätt.
  4. Flexibilitet och expertis inom outsourcing
    Oavsett om ni behöver temporär outsourcing för att täcka kortvariga projekt eller långsiktighet för att möta ständigt föränderliga marknadsbehov, har vi den sourcinglösning och flexibilitet som krävs för att leverera resultat.
    • Kostnadseffektivitet: Genom att outsourca kan ni minska era overheadkostnader och undvika onödiga personalutgifter.
    • Flexibilitet: Vår outsourcingmodell gör det möjligt för er att anpassa er kostnad till varierande kundkontaktvolymer.
    • Expertis: Med vår breda erfarenhet inom olika branscher kan ni dra nytta av vår specialiserade kunskap och expertis inom specifika branscher.
    • Tidsbesparing: Genom att överlåta produktion och administration till oss kan ni frigöra tid och resurser för att fokusera på er kärnverksamhet och strategiskt arbete.

”Jag är så nöjd med min kontaktperson. Han är positiv, kompetent och enkel att samarbeta med. Han är verkligen en nyckelperson i vårt uppdrag.”


-En hängiven kund

Sök