För att bli konkurrenskraftiga har många organisationer insett att det bästa resultatet inte nås genom att äga hela produktionskedjan – utan snarare tvärtom. Outsourcing gör din verksamhet mer flexibel och kostnadseffektiv. Fasta kostnader omvandlas till rörliga vilket kan hjälpa till att sänka företagets omkostnader och skapa skalbarhet utifrån de faktiska behoven.
Genom outsourcing lägger organisationen ut delar av verksamheten på entreprenad till experter inom området. Enkelt uttryckt; Ni fokuserar på er kärnverksamhet och låter oss ta hand om det vi är bäst på.
I partnerskap med våra uppdragsgivare skapar vi kundmöten som bygger framgångsrika företag genom att möta och överträffa både uppdragsgivaren och deras kunders förväntningar av en fantastisk serviceupplevelse, oavsett kontaktkanal, varje gång
Vi har gedigen expertis inom olika marknader och områden samt mångsidig erfarenhet av olika typer av outsourcingkunder. Utgångspunkten för varje outsourcing är att kartlägga den aktuella verksamheten och skapa hållbara utvecklingsplaner. Outsourcingfördelar skapas via gemensamt fokus på utveckling.
En av de största fördelarna med outsourcing är att kostnaderna blir transparenta, tydliga och förutsägbara. Även stora variationer i behov och säsongs kan styras utan ökade enhetskostnader genom outsourcing.
Förtroende och innovation är grundförutsättningar av vår outsourcing-verksamhet. Genom starka och långsiktiga kundrelationer kan vi lova en modell för kontinuerlig utveckling även för nya kunder. Vi har skapat olika utvecklingsforum och integrerat dem som en del av vår dagliga verksamhet.
På Barona är vi proffs på kundkommunikation och att skapa mervärde i varje kontakt. Vi har kompetensen, metoderna och tekniken som krävs för att skapa nya och större värden för våra uppdragsgivare.
Vi är kanaloberoende och har erfarenhet av att hantera alla olika delar som ingår i en modern kundservice. Dessutom har vi modet att utveckla våra partnerskap genom processer och teknik för att skapa hållbara lösningar för framtidens kundservice
Oavsett sourcingmodell tar vi ansvar över att skapa rätt lösning utifrån era unika behov och förutsättningar. Vi levererar högkvalitativ kundservice i våra egna servicecenters eller i våra uppdragsgivares lokaler. Det kan även innefatta verksamhetsöverlåtelse eller så är lösningen en kombination av alla tillgängliga möjligheter.
Tillsammans med våra uppdragsgivare har vi tagit fram och skapat ett antal projekt med RPA-teknik för att hantera ett stort antal transaktioner på ett kvalitativt och säkert sätt.
Barona arbetar med kompetensförsörjning inom bemanning, rekrytering och outsourcing och vi har länge använt oss av motivationsteori i olika former för att utveckla våra medarbetare och därigenom även våra kunder och uppdrag.
Med 10 års erfarenhet av att bland annat hantera våra uppdragsgivares kundkontakter har vi lärt oss vad som fungerar när man vill öka engagemang, säkerställa kvalitet och motivera medarbetarna. Ladda ner vårt white paper på ämnet här för att få inblick i: